Hur sjutton skall jag få ihop det?

Den 4 augusti smäller det. Då skall Emelie och jag kasta oss över en karta, ta våra mountainbikes och påbörja ett sex timmar långt äventyr. Förutom cykling kommer äventyret att innehålla löpning på fjällen, orientering för att hitta kontrollerna, klättring för att nå dem och säkert en hel del annat också…

Det innebär nu 7 veckor av träning som helst skall innehålla löpning, cykel (i terräng) samt klättring. Hur sjutton skall jag få ihop detta – INKLUSIVE agilityn och vallningen. Jo tjena.

Planera mera!

1) Cykla till jobbet: förenat med livsfara, senast idag höll jag på att bli rammad av en bil och påkörd av en MC. Kul att cykla i stan, not. Men, jag får vara försiktig så får jag några cykelmil i kroppen och lär mig hantera växlar – och broms…

   Mål: kan jag ta cyklen, ta cykeln.

2) Löpning som uppvärmning/nedvarvning: Fungerar alldeles ypperligt och både jag och rovdjuren tjänar på det. Särskilt vid fårhagen… där finns ett kanonfint spår, så det är bara att köra på.

   Mål: fortsätta som jag gör nu, tre pass i veckan (styrka, orka/våga löpa långsamt & intervaller), fast med målet att öka långpassets sträcka upp till en mil (shit vad fjuttigt det låter… när alla andra kör maran-träning, men så är det…)

3) Terräng: Det är bara att göra som Ylva Lovén Swärd sa till mig när jag tränade fälttävlan för henne: kasta över hjärtat först så måste kroppen följa efter. Vi har ju fantastiskt fina MTB-spår här i skogarna, så jag behöver inte ens åka iväg… På måndag kör jag igång terrängträningen – hatar egentligen att skjuta upp en start istället för att göra det genast, men jag vill inte falla två dagar innan SM.

   Mål: terräng var tredje dag – kan inte säga något om tempo eller liknande, köra för att få känslan.

4) Klättring: Em kommer upp, och då skall vi ha klätterdejt, och dessutom vill Sandra på uni klättra. Bara att tacka och ta emot, och framförallt ta sig tid. Skall genast maila Sandra! Sedan vet jag att Sara aldrig bangar ett pass. <3

   Mål: eh… minst tre pass. Har grunderna, så det är bara att se till att fräscha upp dem. Ja just ja, målet är att ta Grönt kort!

5) Orientering: I ett svagt ögonblick sa jag ”inga problem, orienteringen fixar jag” till Em… känns som att jag skall hålla de orden också och faktiskt införskaffa en karta och köra lite orientering här i skogarna och fräscha upp kartkunskaperna. ”Hur svårt kan det va!?” Anna, hilfe… attans att jag inte bor i Borås och kan få experthjälp.

   Mål: skaffa en karta och ta med den vid tre promenader och tre löptillfällen. Behöver kunna läsa i fart också. (Det här blir ju bara roligare och roligare).

Idag har vi haft peppsnack på telefon – Em är världsbäst på peppsnack  – och det känns verkligen som ett riktigt litet äventyr!

And may the odds be ever in your favor…

Morgonmulen

20120612-073525.jpg

Finns det något sötare än en yrvaken morgonmule – oavsett djurart? Tänker tillbaka på varje tidig stallmorgon med yrvakna hästar. Mysigt.

20120612-073635.jpg
Varit och kört veckans sista (…) agilitypass innan SM. Boostade självförtroendet körde järnet och hade roligt på banan. Särskilt roligt hade Charlie som malligt spexade omkring, härlig uppsyn!

Det skall verkligen bli sjukt roligt att åka till Borlänge på fredag, vi längtar!