Baklås

20130422-074738.jpg

A1:orna briljerade igår när vi hade övningsekipage. Tänk er Knivsta hundsportcentrum, 11 nybörjarekipage och 10 instruktörsaspiranter – hallen var full! Trots det, allt gick lugnt till, alla var glada och hundarna skötte sig som proffs. Fantastiskt bra. Är imponerad hur de hanterade det – bra jobbat av samtliga!

Eftersom jag glömt Bats koppel och täcke hos Eva blev det ytterligare en sväng till Almunge. En snabb fika hanns också med – gott bröd! När vi åkte därifrån var jag grymt trött, men hade fåren kvar att fixa. Vattnade och vallade en kortis, cause we can och vädret var kalas!

Eftersom simningen blivit inställd åkte vi efter fåren till Långängen för off-track-löpning. Första löpturen Bat fått haka på också. Han fixade det galant och tyckte det var coolt att forcera skogen i fart. Själv kände jag mig som en falk som snabbt tog mig framåt mellan träden. Älskar att springa off-track!

Kvällen avslutades med att bagageluckan gick i baklås… men det är en trist historia så den skippar vi.

Kommentera

