Piraya årets papillonmästare

Piraya körde på och dubbelnollade årets upplaga av Papillonmästerskapen. Första loppet ngt sakta men i agilityklass var hon tillbaka till sitt normala jag och totalt vann hon PM.

Det hela började ngt skakigt. När vi kom fram var det en blockhalt guldfisk som hoppade ur bilen! Min första tanke ”var finns veterinär här när det var så långt till vet i Umeå, och en fredagkväll dessutom!” klämde och kände och Pi visade helt klart att det gjorde ont. Plötsligt kände jag en ”Jörgen”, stor som en knappnål. Snälla Brundins lånade mig en fästingplockare och snart skuttade Pi som vanligt. Phew! Att en sådan liten rackare kan göra så ont. Idag är hon helt som vanligt. Strumpan ❤

20110730-095407.jpg

2 thoughts on “Piraya årets papillonmästare

  1. Grattis! 🙂 Fästingar är ju inget att leka med. Jag skulle inte heller springa om jag hade en stor Jörgen på mig 😛

Kommentera

