Hälsotest i hälsospåret

Idag efter att vi vallat sprang jag och Ozzkan två varv runt hälsospåret som finns precis intill fåren på Lidingö.

20110808-074751.jpg

Tanken är att man skall springa två varv (totalt 2,8km) för att se vad ens snittid blir för att därigenom räkna ut vad man har för kondition. Viktigt är också att inte spurta utan istället försöka hålla samma tempo genom båda varven. Kan medge att jag var något nervös, tänk om… Jag inte orkar?

Behövde dock inte oroa mig. Det gick bra! Vi kom i mål på 16.08min och snittade 8.04min. Kände också att jag hade kunnat spurta om det varit ”tillåtet”. Bra känsla! Skall göra om testet om tre veckor så får vi se hur det går då. Roligt!

20110808-075410.jpg

Extra ork gav såklart min alldeles egna hejarklack som ropade/skällde när jag sprang förbi. 🙂

Kommentera

