Vi diskade i Smurfland

Snälla Tina W lät mig efteranmäla Ozz till Smurfarnas kvällstävling. Förvånad att inte fler var med. 2,5h bort – längre är det inte! Och vem kan säga nej till världens mysigaste tävlingsplats? ❤ Med de godaste priserna?

Fast denna kväll fick vi inte ta del av någon tosca-kaka.

I första loppet fanns det en och annan baktass i vägen. Kontaktfälten satt iaf som ett smäck – så jäkla underbar känsla!

I andra loppet kändes hon helt underbar att köra och det hade blivit super om vi kommit i mål felfria… men jag såg redan på halva balansen att hon tänkte hoppa – och det gjorde hon. Bara att ta om. Eftersom det var så få på plats fullföljde vi banan trots belöning och hon avslutade fint. Här var det loppet i sig som vi fick bra känsla av.

Ibland får jag frågor om jag verkligen kan vara nöjd efter att ha åkt långt och inte fått några resultat med mig hem? Självklart! Vi tävlar ju för långsiktiga mål, det finns alltid något som har gått bra och rutin skall aldrig förringas! Många gånger är det på tävling man behöver träna olika bitar; våga testa, utmana eller bara hitta känslan. För Ozelots och min del är det på tävling vi kan träna på flera bitar vi inte kan nå på träning.

Sedan är det en sak att vara nöjd och en helt annan att nöja sig. För även om vi vunnit fyra cert i rad under samma helg hade jag inte nöjt mig…

Dessutom. Vad betyder en sketen disk jämfört en bra känsla? 🙂

2 thoughts on “Vi diskade i Smurfland

  1. Jga tror verkligen du är min idol på positivt tänkande =)!!
    är så kul att läsa din blogg och det är så sant med långsiktiga mål =)
    tror du och din underbara BC-brud kommer va med i landslaget om ett par år utan några större problem !! =)

    kraam

Kommentera

