En sväng till SHUs lydnadsläger

Igår kväll tog jag en sväng förbi SHUs riksläger i lydnad för att prata om tävlingsspykologi. Det är verkligen så jäkla inspirerande att föreläsa för ungdomar. De är så jäkla på, har verkligen koll och bjuder mer än gärna på sig själva – me love! Blev flera bra snack under kvällen och jag hoppas verkligen att jag inspirerade dem att inte bara träna hund utan också sig själva. 🙂 Fixa den där studiecirkeln jag tipsade om.

Eftersom lägret hölls precis intill ett naturreservat kan ni ju gissa vad jag hittade på strax innan. Fick följe av Fanny och hennes Epic (fick även pussa på Seven, vilken sjukt go valp det där va… mmm…) och vi tog en kortis i skogen.

Men, nu måste jag beklaga mig över mina små rovdjur. Jäklar vad de var skälliga igår. Seriöst. Nog för att de är skälliga, men så skälliga brukar de inte vara, eller? Fick värsta frispelet flera gånger. Piraya satt och skällde i Therese och Knivstaligans stuga när hon väntade på mig, WTF? Skönt att ha något att bita i, eller ”din hund är en spegelbild av din mentalitet”… hmm…

4 thoughts on “En sväng till SHUs lydnadsläger

  1. Föreläsningen är GRYM! Även fast jag lyssnat på den några gånger nu, så blir jag lika inspirerad och peppad varje gång =) Jag behöver nog höra det där en gång om året tror jag =P Kan nästan garantera att alla var super nöjda, det är ju en sådan viktig del som man så lätt glömmer. O dina små rovdjur är ju allt söta, de kanske protesterade på att bli instängda i en knivstastuga =P

Kommentera

