En sådan bra dag!

Är så full av energi ikväll efter denna dag!

Steg upp tidigt för ett pass agility ihop med Sofia. Ozz har haft agilityvila under löpet och kändes som en bulldozer inne på banan, men efter en del nötande fick vi ändå till känslan. Testade lite olika alternativ på en sekvens och det är alltid lika kul att använda tidtagaruret för att se vilket alternativ som blir bäst.

Ikväll åkte Simon och jag till fåren och testade att köra på stora fältet. Vi gjorde helt enkelt en mini-IK1. Dimman låg som ett mjölktäcke och det var sjukt svårt att se vare sig får eller grindar. Ozz gjorde fler bra saker och även flera mindre bra saker. Vi har mycket att jobba på. Det hon gjorde allra bäst ikväll var: utgången och upptaget samt flankerna. Duktigt djungeldjur.

Hmm… det är ju honom hon liknar! Marsipulami!! Lång svans har hon ju också. Humor!

När vi väl vallat färdigt för kvällen tog Ozz och jag en snabbis i löpspåret som går runt Långängen. Löpningen kändes superfin även om inte tiden blev vad jag hade velat. Sprang på i ett för mig hyfsat tempo och spurtade hårt de sista 2 minutrarna. Nu ska vi fortsätta träna och orka hålla det där spurttempot mer än 2 minuter. Ju mer vi tränar desto mer tur har vi! Bäst är i alla fall helt klart Ozz. Hon ligger på där framme – ser både spänstig och avslappnad ut på samma gång. Finaste!

Nu ska jag fortsätta skriva. Har jag nämnt hur mycket jag tycker om det jag gör just nu?

3 thoughts on “En sådan bra dag!

  1. vad härligt det såg ut med fjällvandringen!! jag vet hur det är med stigningarna.. i frankrike hade vi stigningar på 5-700 m för det mesta.. och när det var på 4 km så kan jag säga att det tog tid! en och en halv timma för att ta sig typ 3 km eller mindre… jag rekommenderar verkligen franska och italienska alperna för att vandra i.. helt underbart! vi var ju inte ute i flera dagar, utan tog bara dagsvandringar, men det var också helt klart värt… vi ses nästa vecka!

Kommentera

