We save elephants

20110906-093654.jpg

Ni som följt min blogg minns kanske ”superman-elefanten” jag poserade tillsammans med när vi var i Köpenhamn.

Igår var jag en sväng till Holland och på Schipol (flygplatsen) hittade jag en butik fylld med dessa söta figurer. De fanns i alla färger och former. Eftersom vi bor så litet slutade det med att jag istället för att köpa ”the cock” (en elafanttupp) så köpte jag två jättefina muggar.

Extra kul är såklart att tanken är att uppmärksamma och försöka rädda den indiska elefanten. Ni kan läsa mer på deras hemsida: http://elephantparade.com/

Kommentera

