Anmäld till SM 2011!!

Nu har jag fått min tävlingslicens (Gröna kortet fick jag i januari någon gång) och kan alltså börja tävla officiellt i drag! Hurra! Det första jag gjorde var att anmäla oss till SM i barmark som går av stapeln i Nybro 22-23 oktober. Eller, jag anmälde bara mig själv eftersom det är förarfokus i drag, men det är Ozelot som kommer hänga med mig ute i spåret.

Vi är alltså anmälda i klassen Cani-cross, det vill säga linlöpning med hund. Jag skall springa skiten ur mig själv helt enkelt. Ozz… ja hon skall väl jogga före och dra mig så att det går något lättare. Det skall bli så roligt!

Blir helt klart sugen på de andra grenarna också, men nä… det har vi inte haft tid att träna så i år får det bli löpning. Kanske nästa år, om jag blir biten. Fast det klart jag blir, det handlar ju om att springa i skogen med sin bästa vän.

Tanken är att det snart skall gå att tävla för SAgK i draget – förvånandsvärt finns väldigt få draganslutna klubbar i Stockholm – men i årets SM kommer jag att tävla för Norrköpings BK.

Bevis på anmälan.

Nu hoppas jag bara att Simon hinner fixa en snygg SM-tröja åt oss också. Ett måste!

3 thoughts on “Anmäld till SM 2011!!

Kommentera

