Stegtävlingen som också blev en matutmaning

Nästa vecka påbörjas en månads lång stegtävling på vårt jobb – hur kul som helst! Passar perfekt inför min uppladning till barmarks SM att få extra pepp att röra mer på mig. Skall bli intressant hur många steg jag tar per dag, har ju ett jobb där jag sitter bakom en dator stora delar av dagen. Men jäklar vad vi skall kämpa för att ta hem den här tävlingen!!!

I samband med B-SM och nu stegtävlingen har jag börjat foksera på mitt ätande. Mina vänner som känner mig vet väl hur de ser ut, för visst är det så att pannkakor är det absolut godaste som finns! 😉 Chockade Birgitta rejält på Åland för några år sedan när vi var där och tävlade och även om det blivit betydligt bättre sedan dess – tack vare att Simon är grym på att laga god mat OCh tycker om att laga mat, I hate it – så finns det mycket som kan förbättras avsevärt.

Därför är min extrautmaning att jag helt sonika skall äta bättre. Ordentlig frukost, där jag sitter ner, lunch vid ett matbord, inte vid ett skrivbord med dator, och riktig middag, inte sista-minuten-macka-med-nyponsoppa. Jag skall också dricka vatten för att fylla på depåerna inför all träning. Att få i mig vätska är något jag blivit grymt mycket bättre på efter pirret i vaderna, som visade sig vara just vätskebrist, men det är ändå något jag måste påminna mig själv om.

Dagens foder

Nej då, inte daglig fotorapport, men uppdatering då och då. 🙂

2 thoughts on “Stegtävlingen som också blev en matutmaning

  1. Ska oxå ha stegtävling på jobbet fast i lag och i 2mån, risken är att jag blir lite lätt fanatisk…

Kommentera

