Att få den där känslan och rätta vikten

Debut i sele

Blir så glad av att läsa Camillas inlägg! Det är precis det där jag vill att alla skall få känna! När kopplingen sitter, gas och broms är korrelerade, kurvorna känns fina då… då är det bara att köra järnet! 😀 Såg kanon ut dessutom.

Igår på väg till Vallentuna stack jag förbi Djurmagazinet och inhandlade en sele, något jag dragit på för jag hade egentligen velat köpa en från dragråttan. Nu blev det inte så. Hittade instället den här selen som satt som ett smäck på djungelkatten, och dyr var den inte heller (Märke: Gresshoppa). Så dagens löptur blev debut i sele. Kul!

Vägde också in fisken och djungelkatten, 17.5 kg väger det större rovdjuret och bara 3,8 kg väger Guld-fisken! Inte konstigt att hon går som en oljad blixt på banorna! Hon är på matchvikt – hurra!!

Steg och matutmaningen går framåt. Debut igår: dryga 22.800 steg. Idag är jag uppe i ca 18.000 nu och tänkte ta en längre prommis ikväll så jag siktar på att sluta på drygt 22.000 idag också. I morgon är det morgonträning med Sofia, så då blir det ett par timmar stegande där också. Finfint för resten av dagen blir stillastittande. Maten då? Super! Havregrynsgröt till frukost och två lagade mål mat varje dag.  Det är bra grejer det. 😉 Nu arbeta!

 

 

Kommentera

