Den är helt borta

20111011-191307.jpg

Vår tävlingspärm med hundarnas papper är borta, stamtavlor, pass, tävlingsböcker och alla kritiklappar från både lydnad och utställning, borta! Försvann någonstans på väg från Norge förra helgen.

Först kände jag att det var katastrof. Men… nu börjar det kännas bättre.

För det första kommer införselsreglerna att ändras vid årsskiftet, så blodprovssvaret från rabiesvaccineringen kommer inte längre behövas. För det andra visade det sig att jag lagt Charlies pass och skottska stamtavla i bilens handskfack när vi var i Danmark i somras, tjohoo! För det tredje har syrran Tigras pass, så det är vara agilityrovdjuren som behöver nya pass. För det fjärde så finns alla Ozz pinnar reggade på SBK-hunddata, vilket gör det relativt enkelt att återskapa hennes tävlingsbok. För det femte råkar jag ha scannat in Pirayas tävlingsbok och dessutom fotat utvalda delar inför reggandet av hennes finska championat!!

Så, från att ha varit en totalkatastrof blev det en helt ok läxa. Tips till er som läser min blogg: scanna hundarnas ALLA papper! Helst redan ikväll. 🙂 ta åtminstone kort på dem. Hur enkelt som helst och ovärderligt i lägen som detta.

7 thoughts on “Den är helt borta

  1. Jag har scannat in alla papper och vaccinationsbevis, det gjorde jag när Veronicas tävlingsbok bev snodd.

    Skönt att det löser sig! Bra att vara förutseende innan man behöver det 🙂

  2. Ikke så dumt…. Man har jo alt av pass, bodprøveresultater fra rabies-vaksinering, stamtavler, resultater fra mentaltest, utstillinger etc i den der boken. Bra tips!

Kommentera

