Mama, I’m comin home!

Nu har jag kommit hem!!

Det tog fyra veckor och tre dagar, och det känns bra! Totalt har vi gått 424 km nu.

Hur tävlingen går? Jättebra tills jag tog en ”vilodag” på 14000steg och några bestämde sig för att sprinag maraton eller något… tjopp sa det så låg jag trea.

Nu är jag helt inne på att gå grymt mycket de sista fyra dagarna! Vet inte om det kommer att lyckas, tänker att alla tänker så. Nu är vi iaf en tre-fyra stycken som ligger oerhört jämnt. Om de också går mycket mer än vanligt… ja då är det problem. Vad är grymt mycket? 30000 steg är mycket. Omvandlaren vi använder räknar 7000 steg i timmen oavsett aktivitet, det är alltså bättre att gå en timme än att cykla en timme, i alla fall om man har lika korta steg som jag.

Jag säger som Kajsa Bergqvist lär ha sagt: ”I am the machine!” Det är bara att sänka huvudet och jobba!

Wish me luck! 🙂

ps. inser att jag kommer att springa i cirklar på Ålandsfärjan imorgon…

4 thoughts on “Mama, I’m comin home!

  1. Ja, 30 000 steg är MYCKET!

    När vi körde trappastegtävling här på jobbet (3 mån körde vi) så tyckte jag att jag gick mycket när jag låg på 20 000-25 000 steg per dag.

    Har inte varit med något mer år sen dess…

    Voffs 🙂

  2. Va, ska du till Åland? Vad ska du göra där? Det blir mååånga varv i tax-free butiken hör jag 😀

  3. Ping: Lucka #7 – Aktiva tankar bär mig framåt | Team Propiraya

Kommentera

