Men vad hade ni för tid?

Yeska påminde mig om att jag missat tala om tiderna vi fick, det måste jag ju såklart skriva!

Det var alltså röda sträckan på 2,6 km som vi sprang lördag och söndag. Ett av mina mål för helgen var att springa 12 km/h, ett snitt på 5 min/km – eller helt enkelt sträckan på 13 min. Vi sprang på 12.38 första dagen och 12.45 andra dagen, det vill säga ett snitt på 4,8 min/km – yey!

Den bästa känslan med tiderna är att jag känner att vi har mer att ge, mer kapacitet. Ozz behöver lära sig att dra och jag behöver träna mer fart på längre sträckor.

Jag är snabb, sprintersnabb. Upplopp är min grej. Däremot att hålla högt tempo längre sträckor behöver jag definitivt jobba mer med. Försökte lägga in ett par intervallpass, men med den steg-overload som vi var i gjorde att mina hälsenor inte pallade och jag insåg att det var bättre att inte jobba för mycket fart utan istället fokusera på att hålla igång. Bra beslut. 🙂

Tyvärr sitter jag just nu med en megaförkylning (orkar inte värma fler russin och gå runt med i öronen), så någon löpträning har det inte blivit och lär inte bli förrän nästa vecka. Löpschemat har planerats och byggts upp och världens finaste har beställt en prenumeration på en löptidning åt mig. Målmedveten träning, ett steg i taget mot nästa tävling – i vår…

Kommentera

