Nattvaka med beslut

Inte sovit många timmar i natt. Kl.00 låg jag i sängen, men kl.3.23 såg jag ingen anledning till att ligga kvar för all hosta, utan steg upp och har fördrivit tiden med att mysa med hundarna och kolla på film (Drive). Tagit hostmedicin, men det hjälper inte. Var hos läkaren häromdagen, hostar jag lika mycket på måndag skall jag tillbaka. Men innan dess vill jag ju vara frisk!

Daniel & Tess, från vårt lag Fort-farande, var och hämtade Ozz i onsdags. Redan då kände jag att jag inte kommer orka köra 14 lopp i helgen. Hon fick åka tidigare för att de skulle ha några träningspass att köra ihop sig på. Nu i natt beslutade jag mig även för att Piraya får åka upp tillsammans med Emma & Borat (PapilLONE Stars) utan mig. Jag orkar ingenting.

Tycker verkligen det är jobbigt att lämna bort rovdjuren. Har ont i magen och… är det liksom värt att köra lag och behöva skicka iväg dem utan att man egentligen vill? Nu litar jag på både Emma & Daniel att de skall ta väl hand om dem. Ändå har jag en stor klump i magen. Både Piraya & Ozz är vana vid att andra har hand om dem och de köper det mesta. Daniel har ju haft Ozz flera gånger när jag varit iväg. Piraya har jag alltid kunnat skicka med Åsa och vetat att allt är bra. Både Åsa och Emma har pappis och vet om att det är små hundar, vilket är en tanke som hjälper. Samtidigt, jag vill ha dem nära mig. Småplupparna.

Mina älskade, älskade vänner ❤

Love is not a word, love is a feeling

 

Vänskap består av en själ i två kroppar (Aristoteles)

6 thoughts on “Nattvaka med beslut

  1. Hehe, kommer ihåg första gången jag hade Piraya o vi var så bekymrade över om hon skulle låta mig ta av och på selen 🙂 Men vi vande oss båda två och hon är både enkel och rolig att ha (och fantastiskt rolig att springa med!)

  2. Det är inge kul att lämna iväg sina närmsta vänner/stora kärlekar/bästa kompiar….
    Jag undviker det in i det längsta, så förstår dig precis. Även om man VET att det har det bra, så är de ju inte med mig.
    Stor kram och ett ännu större krya på dig!

  3. Jättebra tips, det kan ju vara bra att gå över till en trappa då jag ska gå vidare från bebis-övningarna eller då jag ska jobba med hopphöjd.
    I slutet av månaden kan jag ju göra en trappa som går neråt också så att det blir ännu svårare 🙂
    Du råkar inte ha eller veta någon bra övning eller bana som jag kan ha som threadleexamination?

  4. Föreslår att du dricker bort din hosta. Har du ingen feber, är det bara att skopa i sig så mycket dricka som möjligt och så brukar hostan bli bättre på ngn vecka. Bättre att ha hosta och få upp skiten än att det stannar i lungorna. Krya på dig! Hittat ngn bra artikel om motion, än??

  5. Åsa: haha!
    Elin: ska kolla!
    Elizabeth: jag har letat lite, men vara hittat på råttor än så länge. Tänkte kika på jobbet också, där har jag större databaser att söka i. Något borde ju finnas!

Kommentera

