Höstvallning

Innan jag däckade totalt, för dryga veckan sedan, hann vi med ett par dagar i fårhagen. Det är verkligen hösten som är min absoluta favoritårstid! Får mig alltid att tänka på ridningen och min tid i stallet, och vad är då inte bättre att tillbringa vackra höstdagar än bland fåren och göra det bästa vallhundarna vet.

Trots att all träning har fokuserats på allt annat än vallning sista tiden skötte sig båda över förväntan. Under helgen, då Ozz & Pi var iväg, åkte Simon & Charlie och vallade ytterligare ett par pass. Träningen gick bra, vilket gjorde att jag bara längtar än mer ut till hagen nu. Hoppas på en mild vinter, för då hinner vi tillbringa en hel del tid hos fåren innan snön kommer.

Är också sugen på att gå kurs igen. Evigheter sedan. Hade chansen för Peter nu i höstas, men det hanns inte med. Sedan vill vi självklart ner till Skåne och hälsa på finaste familjen Benterfalk Thelander för en kvalitetshelg med vallning och agility – och njuta av Patrics god mat. 😉 Frågan är bara, när? Får helt enkelt ta och smita iväg snart!

Stort tack till Britt och Lotta för att vi får vara fårhjälp!

Kommentera

