Sjukstugeträning

En blick säger mer än tusen ord

Hostan är kvar. Ingen direkt sömn att tala om i natt heller.

Vilken tur att det finns saker att träna med hundarna trots att jag är sjuk. En sådan sak är stadga av alla de slag. Jäklar vad vi tränar stadga. All mat som belöning för att du är stilla.

Sitt och stå har varit de bitar vi fokuserat mest på. Svårast är stå. Vi har tidigare tränat att de skall lyfta olika tassar, aktiv träning. Att nu vara still ger dem huvudbry. Lättast när jag lägger till störningar de kan fokusera på, svårare när jag är passiv. Av någon anledning (för att det är roligt) har jag också tidigare jobbat en hel del med huvudrörelser av olika slag, att få huvudet stilla har också blivit en utmaning.

Igår hittade vi vår apportbock. Idag gick frukosten åt att sitta still med bocken i mun. Vissa hade lättare än andra, om jag uttrycker det milt. Roligt hade vi, och hundarna har i alla fall fått anstränga hjärncellerna.

One thought on “Sjukstugeträning

Kommentera

