Farligt att vara sjuk…

Racerrosa dojjor till dessa och det kommer att gå hur fort som helst!

… jag får liksom tid att slösurfa träningsutrustning och oj vad mycket jag ”behöver”!

Redan inhandlat ett par nya skor (suveränt att min vän Hedvig kunde ha mitt felköp!) och ett par löptights.

Känner att jag även behöver lite varma träningströjor, eller tröjor överhuvudtaget. Måste ju även skaffa någon form av yoga-kläder (hade ett par grymma byxor som jag rev sönder i Jokkmokk förra året, synd!), för jag skall visst börja träna power-yoga när jag är tillbaka på universitetet. Fler sportunderkläder skulle också vara trevligt. Simon letar cykel febrilt, en till mig och en till honom.Täckbyxor till vinterns äventyr i fårhagen vore också en smart investering – har ju värsta dunderskorna som rår på -40°.

Hmm… det var nog allt. Det var ju inte så farligt när jag radade upp det. 😛 Det som är synd är att träningskläder är dyrt. Nu känns Birgittas Ullaredsförslag ännu mer lockande. Men det får bli en annan gång.

Å andra sidan, är det något vi lärde oss i Jämtland så var det att kvalité är kvalité!

Har någon något tips på ”måste ha” i träningsgarderoben? 🙂

9 thoughts on “Farligt att vara sjuk…

  1. Beror ju lite på vad man har för smak men sport-BH från Swegmark är mitt bästa tips. Finns tex på Hööks.

  2. Jag köpte fodrade löpartajts häromdagen och en långärmad funktionströja så att jag kan fortsätta springa. Är ett måste eftersom jag blir så himla kall om låren när jag springer nu! Tror dock inte att det räncker om jag ska sringa i minusgrader så då får jag väl dra på mig ett par cykelbyxor under eller nåt..

    Jag köpte termosar förra året från everest, vettigt pris och ändå riktigt varma och tjocka! Mina gamla från Firefly tål inte alls samma kyla.

    Ska bli spännande att testa skorna! Mina goretex som jag har nu är ju liksom utslitna (har ju faktiskt haft dem ända sen i maj 😉 ) och vanliga joggingskor börjar bli för kalla att springa i!

  3. Funktionsstrumpor! Inte för att de är så mycket bättre på att transportera bort fukt och sånt, utan för att de ofta är dubbelt så tjocka kring häl och tår som vanliga strumpor (=inga skavsår) och dessutom saknar sömmar på nämnda ställen (=ännu mindre skavsår).

    På vintern vill mina förfrysningsskadade tår ha ullsockar med extra förstärkningar över tårna, ner under sulan och upp på hälen, så att det isolerar extra mot kyla som kommer underifrån. I denna kategori är en modell som säljs billigt på coop forum klart överlägsen (något otippat).

    Förutom strumpor är minst en buff på huvudet och en om halsen absolut nödvändig vid alla utomhusaktiviteter, samt goretex i alla dess former såklart 🙂

  4. Ja, de tights jag köpte nu är också fodrade – jättesköna! Åh sedan vill jag ha ett par kompressionstights! Tittade på dem för ett par veckor sedan – hur sköna som helst!!

  5. Åh de såg sköna ut! De jag köpte är Nike, fast vet inte vad det är för typ och de finns inte kvar. Vilken tur att jag köpte dem känner jag nu!

  6. Älskar mina gococo-strumpor, men det är inte ull… Titta på dem ändå! Tränar i allt möjligt blandat, väldigt förtjust i mina salomon-tights. Och mina vibrams. Och min power-houdini för överdrag. Och…. 🙂

Kommentera

