Det här med fystest

Nojjig som jag är har jag kollat både mitt hjärta och min lungkapacitet för att se hur virussviten har påverkat mig. Glädjande nog visade inga av testerna några negativa tendenser, snarare att jag är vältränad – wohoo!

När jag läste specialidrott i gymnasiet hade vi alltid fystest två gånger per termin för att kunna följa vår träningsutveckling. Det var en självklarhet. Vi satt och cyklade medan vår tränare mätte pulsen under olika intervaller för att sedan kunna jämföra resultaten mellan tillfällena.

Nu är det 10 år sedan jag gjorde ett sådant fystest och det skulle verkligen vara roligt att göra det igen! Hittade Sporttest när jag googlade på tester i Stockholm. Kanske skulle vara något. Kostar ju en hel del. Framför allt som jag tror att man helst skall göra det fler än en gång för att kunna jämföra resultat med sig själv, men kanske går det att få via frsikvårdsbidraget på jobbet.

Någon som har gjort fystest privat, var det värt det tyckte du?

 

One thought on “Det här med fystest

  1. Jag vet att mina sportfånar till släktingar gjort något test där de testat syreupptagningen i blodet osv, de tyckte det var roligt. De är både sportnördar och ingenjörer som gillar att mäta och föra statistik på grejer, så var en grym kombo för dem 😉

Kommentera

