F**k hostan – nu kör vi!

Tesa frågade om jag är frisk. Det beror på vem man frågar. Alla provar visar på att jag är en nötkärna, men ingen sömn i natt (heller) på grund av den förbannade hostan. Kanske helt enkelt skall köpa en piggelinglass som Maria tipsade om på Facebook. Har jag testat allt möjligt tänkbart (sorry, löksirapen fungerade inte den heller…) kan jag fortsätta testa andra saker, tips emottages tacksamt!!! (Ja, hela tre utropstecken).

Funderade seriöst igår på att åka till Vårgårda och rasmästerskapen trots allt, men är idag väldigt glad att jag stod över det. Inte en chans att jag hade orkat. Utan sömn är jag ingen morgonmört, någonstans. Men eftersom allt ser bra ut på pappret har jag nu bestämt mig för att vara frisk, så nu kör vi!

Lyckliga!

Glädje!

Mjukstart i fårhagen och Ozz gick sjukt bra de två första vändorna. Mjukt, fint och lugnt. Ozz föste in fårgruppen i 25:an och där nötte vi flanker och stop. Verkligen supernöjd med hur hon kändes. När vi sedan tog ut fåren under tredje passet hade hon mer luft under magen i ligget och var mer spänd. Jobbade en liten stund till och fick henne mjukare. Spändheten berodde helt klart att på hon blev trött i huvudet. Inte konstigt eftersom hon också haft semester i tre veckor. Skall tänka på att köra två korta pass istället för tre i morgon.

Mot Sherwoodskogen!

 

3 thoughts on “F**k hostan – nu kör vi!

  1. Haha… -ja du får invänta slutlig utvärdering av piggelintestet imorgon. Tog en före middagen – sedan orkade jag med ett träningspass med vovvarna – sedan en glass till efter middagen. Så nu känner jag mig laddad inför morgondagen. Vi får se hur jag mår imorgon eftermiddag. Får nog starta upp med en piggelin till frukost 🙂 Kram och hoppas du får sova i natt!

  2. Ah, det där med papperet… Jag och en grupp andra med min sjukdom har kommit fram till att inget visar sig på proverna på oss även om vi mår riktigt dåliga. Inte förrän det börjar bli akut faktiskt. Kanske har dagens bacillusker blivit smartare.
    Så lita inte på prover och vad läkare påstår, de följer bara sånt som kan mätas. Lyssna på din kropp.

    Ta hand om dig och börja lugnt! 🙂

Kommentera

