Nostalgi i Skattkammar’n

Igår var vi och bytte däck på Smurfan och Tumlaren, vilket vi alltid gör vid mitt förråd. Eftersom min soffa skall få flytta till universitetet och bli kontorssoffa tog jag på mig uppgiften att prångla ut den. Detta innebar flyttande av x antal kartonger, och självklart var jag bara tvungen att öppna dem för att kika vad som fanns i. Vilken nostalgitrip det blev!

Piraya fick äran att pryda omslaget av agilitybladet för sin championprestation. Ni anar inte vad överraskad och glad jag blev när tidningen damp ner i vår brevlåda och jag såg guld-fisken hoppandes mot mig. 🙂 Det var Marie Hansson som höll i Agility bladet under alla år, men tyvärr slutade den att ges ut för ett anta år sedan. Kan istället tipsa om att Åsa Emanuelsson nu har startat upp en ny agilitytidning: Om agility, som snart kommer ut!

Hittade också denna jättepokal för titeln Årets lydnadshund på Borås BK som jag vann tillsammans med min första hund Lille Vicke Vire… oj vad jag har glömt bort den titeln. Tänk att jag varit så lydnadsnördig en gång. Vi tränade jämt, och bästa lydnadsminnet är från en utställning i Skåne, där lydnaden gick precis intill papillonringen – kan milt säga att vi fick flest applåder under den tävlingen! Som grädde på moset vann vi också, allt för att visa hur bäst pappisar är.

Skulle verkligen vilja tycka det var lika roligt med lydnaden då som nu, men… näe. Börjat ett par gånger, men sedan rinner det ut i sanden. Piraya är i stort sett klar för lydnadsklass 1, men… tycker inte att det är värt att lägga henne med andra hundar och riskera att någon hund flyger på henne.

Med tanke på de nya lydnadsreglerna (när kommer egentligen de nya agilityreglerna?) där man i stort sett måste lägga på platsen  känns chansen att jag startar henne minimal.

Men, jag skall aldrig säga aldrig, och en dag kanske jag står där på lydnadsplan och blir kommenderad. Vet i alla fall en person som skulle bli glad då. 😉

Hittade även en låda med andra poklaer vi vunnit och där låg bland annat denna gås från Gåsahoppet som Oxie BK anordnar varje påsk. Klart vackraste pokalen vi vunnit!

Valde bort deras tävling förra året, och är därför allt bra sugen på att åka nästa år – bästa agilityunderlagte i Sverige när det gäller inomhushallar OCH en av Sveriges absolut bästa tävlingsarrangemang. Håller som bäst på att övertyga Simon om hur roligt det är att fira påsk i Skåne, det ÄR ju liksom påsk-länet i Sverige. Tycker ni inte det…

Då kunde vi köra lite agility, hälsa på lite får och ta ett par personer-jag-vill-hälsa-på-trippar. 🙂

3 thoughts on “Nostalgi i Skattkammar’n

  1. Men platsliggningen blir ju också lite ändrad, kortare avstånd till föraren och längre avstånd mellan hundarna. Dom blir ju hårdare med att rapportera också med förhoppningar om att det ska ”skrämma bort” folk som kör även om det inte sitter helt! 😀

  2. Attans då 😉 kan inte skylla på det heller! Vi får väl se 🙂 kanske vågar efter ngt halvår med de nya reglerna, så har fuskisarna skrämts iväg…

  3. Eva Marie, lovar återkomma med bild då jag känner att vi har koll på alla färger, och vår look i största allmänhet. 😉
    För övrigt trevlig och inspirerande läsning på din blogg – jag kommer återvända hit med jämna mellanrum… 😉
    Ha det gott!

Kommentera

