Mikroträning

20111121-204656.jpgEn positiv sak med att ha varit sjuk är att jag hittat tillbaka till mikroträningen igen. Under året då jag jobbade deltid och hade massor av tid för hundträningen slutade jag med det och nu i vår och sommar har det inte blivit av alls ofta. Nu har det blivit en vana igen, yey!

Mikroträning är träning man gör när man har ett par minuter över. Till exempel under reklampausen på tv, när man ändå väntar på någon eller ni vet de där 6 min dötid mellan frukost och ”nu-ska-jag-åka-till-jobbet-tiden”. Perfekt tid att träna småsaker.

Idag till exempel gick vi och mötte upp Simon utanför universitetet och kom en 5 min för tidigt. Hann träna ett par starter och stadga med Ozz, fotgående med Pirri, passivitet med Charlie och trix med Tigern. Grym träning med lagom störning – folk som gick förbi, stannade för att titta och diverse fordon som passerade. Grymt helt enkelt.

Kommentera

