Testar nytt i 30 dagar

Ni vet ju att jag älskar utmaningar; armhävningar och naturreservat har varit årets två största utmaningar. Idag surfade jag in på finaste Ems hemsida och vad hittar jag där om inte en alldeles superhärlig utmaning: testa något nytt i 30-dagar! Hon har inspirerats av en föreläsning från presentationskanalen TED. Presentationen kan ni se om ni går in på hennes blogg.

Tanken är att i 30 dagar göra något nytt, helt enkelt välja att göra en sak eller att inte göra en sak och sedan genomföra den utmaningen varje dag i 30 dagar, t ex att cykla till jobbet varje dag eller att välja att inte titta på tv.

Jag tycker verkligen om Ems idé om att titta på ett TED-talk varje dag, men jag kan ju inte härmas, första gången i alla fall. 😉 Istället härmar jag en annan vän till mig: Ullis. Går ni in på hennes blogg får ni se hennes hundar i alla möjliga och omöjliga positioner, alltid balanserandes på diverse olika föremål. Roliga var att jag i morse, innan jag läst Ems inlägg, tog just en balansbild på Pirri. Vad är då inte mer passande att hitta lite balans i tillvaron under de närmaste 30 dagarna. 🙂

Andra saker jag skulle vilja genomföra vid tillfälle:

  • Titta på TED-talks
  • Running contacts
  • Styrketräning

Vad skulle man mer kunna hitta på?


8 thoughts on “Testar nytt i 30 dagar

  1. Jag är full av idéer! KUL med varje ny 30 dags-period, och jag tänker nog sno Ullis idé av dig snart! 🙂 Och titta på TED du, det är ju typ hur spännande och lärorikt som helst!

  2. Jag tor att jag skulle få prova att inte göra nya saker om jag ska testa något nytt 🙂 Har lixom inte provat allt i min nya stad så det blir mycket nytt. Men damerna har nog balanserat på varje grej tillgänglig runt alla våra turer i alla fall 🙂 Det skulle vara blindbyten då, men jag tror jag klarar mig ändå 🙂

  3. Ping: 30 dagar |

  4. Ping: Lucka #6 Praktisk mental träning: affirmationer « Team Propiraya

  5. Ping: Katter är i träd #14 och tankar om uppbyggnad « Team Propiraya

  6. Ping: Vårt nyår « Team Propiraya

Kommentera

