Kolmårdenvisit, naturreservat #69 och viktig myrfråga

Glömt att blogga om när Chris och jag hämtade Ken på Kolmården. Sunna, som för övrigt bor i ett av de absolut interiörmässigt vackraste hus jag vet, hade gjort värsta kalas adventsbalunstjofräs-frukosten. Det vara bara att hugga in och frossa. Så jäkla gott var det. Sedan begav vi oss ut i parken för lite rundtur. Bästa var att jag äntligen fick se buskhundarna, som jag väntat!

Som små falukorvar for de runt.

Hur söt får man bli liksom?

Vi var även en sväng inne hos girafferna, och som Chris skrev efteråt: inne hos girafferna ser man mest en massa ben...

...men plötsligt kommer det en lång dreggelblobb uppifrån, du tittar upp och inser att, ja, idag är det din tur att få bli pussad av en giraff – din turdag.

Nu får jag skämmas... läser ni vad jag läser? När jag började löpträna ordentligt 2007 så sa min PT Foppa från Lycksele: "hitt en myr å spring på, så blir e bra traening". Fick då förklara för Foppa att nere hos oss finns inga myrar. Oj, det fanns det visst, det vara bara att leta lite bättre. Tröstande tanke är att det ändå var för långt att åka dit... säger vi. Innan jag gör bort mig igen: har vi någon myr i Stockholm att springa på?

One thought on “Kolmårdenvisit, naturreservat #69 och viktig myrfråga

Kommentera

