A shoe thing

Bakgrunden till detta inlägg är vår lämmelsafari vi var på somras. Tidigare hade jag ett par Timberland skor, som skosnörena ALLTID gick upp på. Jag blev smått galen och klagade ofta på skorna, lade gärna också till meningen:  ”så här hade mina gamla Meindl aaaaaldrig gjort!

Julen 2010 fick jag ett par nya, underbart vackra och sköna, Meindl av Simon i julklapp – lyckan var total! Äntligen kommer jag slippa lösa skosnören, trodde jag…

Under vår safari så stannade jag ett par gånger, om jag uttrycker det milt, tills Simon visade mig ”hur man knyter skorna”. Därför vill jag med detta TED talk lära någon annan där ute som har samma problem som jag hade med att knyta sina skor.

Enjoy!

Sometimes a small advantage someplace in life can yield tremendous results someplace else.

 

4 thoughts on “A shoe thing

  1. Vilken jobbig metod han hade! Det räcker ju med att knyta första öglan åt andra hållet, bara man knyter dem åt olika håll så funkar det ju!

Kommentera

