Glädjetårar och missnöje

Vår Tigervalp (på 6 år… med tanke på detta med att sätta etiketter på våra hundar) ställdes idag på Stora Stockholm. Även om jag kanske inte borde ha åkt så kunde jag inte låta bli – nu så här efteråt är jag totalt död, men det var såå värt det!

Tigra fick Very good, och fick inte vara med mer. Hon kanske inte är riktigt lika pälsad som de andra pälsbollarna(…), men för mig är hon den vackraste och absolut mysigaste goshund som finns. Vi får ta det där sista certet någon annan gång. 🙂 hon fick i alla fall massor av köttbullar och såg riktigt glad ut där i ringen. tack syrran för att du ställer henne!

Tog chansen medan vi väntade och kikade på freestylen. Hann se flera av mina vänner köra järnet, och rörd som jag alltid blir av sådant satt jag där och grät… Satt en herre framför mig som flera gånger vände sig om och bekräftade det jag såg: ”det där var ju väldigt fint”, ”såg du terriern, tänk vad duktiga töserna är” etc. Sedan kom Michaela och Rut in, och WOW! Vilken uppvisning: tempo, rytm och snygga rörelser. Jag kan inte ett smack om freestyle, men tänkte: de måste vinna! och de gjorde de också: STORT grattis!

Lite kuriosa, som jag tycker skall spridas, så har Michaela gjort en både underhållande och viktig film om att spara energi.

När jag fick nog av att lipa vid freestylen tog jag en sväng till lydnadsringen och sökte inspiration. Igår frågade jag på Facebook vilken bok man skall ha om man vill träna lydnad. Fick massor av förslag och snälla Sandra med Keep lät mig låna ett av förslagen. Fick inspiration vid lydnadsringen, men… ja, jag blir ju inte direkt lika berörd som av freestylen.

Annars var mässan som vanligt, fast… den krymper för varje år. I år var det bara halva långsidorna som hade affärer. Visst var det mer för fem år sedan? Eller… då hade väl alla väggar i A-hallen affärer? Hur som, jag köpte absolut ingenting. Simon däremot kom hem med ett helt äckelpaket av godsaker, så nu luktar lägenheten inte direkt mumma, men rovdjur är jättenöjda – huvudsaken!

6 thoughts on “Glädjetårar och missnöje

  1. Krya på dig, för till julen så kommer det att braka löt hemma hos oss, bara det att det blir 30 hundar säger en hel del, och vi bor ju inte i något stort slott;)
    Men fin set stjärterun så fins det hjärterun sägs det.
    Väntar på önskelistan,gränsen går vidönskan av slott opch husbil,allt under får skrivas:D Kram mum

Kommentera

