FLOW!

Z & jag ❤

Jag hoppas ingen har missat Ems eminenta inlägg om flow som hon gjorde häromdagen. Bland annat länkade hon till filmen ni ser här nedan, men också till en riktigt intressant text om just flow!

Vad är flow för dig?

För mig är flow det jag upplevde i Norge när vi var där och tävlade. Att gå in och nolla lopp efter lopp efter lopp efter lopp är en obeskrivlig känsla. ”On top of the world” är en underdrift! Vi var ett, Piraya och jag – det fanns bara möjligheter, vi tänkte samma tanke och efteråt fanns bara ett rus av glädje.

Det är inte enda gången jag känt flow, både i agilityn och i skolan har jag känt det. Genom att lära sig känna igen flow tror jag att det är lättare att frammana känslan i andra sammanhang. Hitta tillbaka.

Bland de första gångerna jag kände den ultimata känslan av flow i samvaro med någon annan var tillsammans med Zenior Zorro, the one and only. Med honom behövde jag knappt tänka färdigt tanken så var han där, redo, klar. Denna samvaro, som var betingad på olika sätt, gjorde att känslan av flow väldigt snabbt kom till oss, både hemma i skogen och ute på tävlingsbanorna.Vad vi än gjorde, lyckades vi och hade roligt.

Vad jag vill ha sagt. Känn efter. Hur känns det när du är i flow? Beskriv känslan för dig själv. Tänk efter varje gång du känt känslan av flow. Varje gång du snuddar vid den, sug åt dig de ögonblicken.

2 thoughts on “FLOW!

  1. Om du bara visste hur mycket funderingar/känslor din julkalender väcker 😉 Sätter mig ned och skriver affirmationer/planering på ett helt nytt sätt mot tidigare (mer detaljerat och med ”actions”). Toppen! Styrkekram så du blir frisk!

Kommentera

