Agility i Lövstabruk

Efter en häftig morgon med härlig endorfinkick hakade jag på Bjarne till Birgittas lada för att köra vårt första hoppass efter vilan. I söndags var vi förvisso på SAgK-träningen, men då körde vi mest slalom – denna gång valde vi fokus på hoppning.

Gjorde en övning inspirerad av Fanny, den blev något annorlunda med färre hinder, men tanken var densamma. Ozz hoppade inget vidare de första vändorna, men snart hade hon kommit in i tänket och då slappnade hon av betydligt mer och hoppade igenom bättre. Hon är så jäkla härlig att träna och köra med. Åh vad jag saknat detta!

Vi tog även tiden på varandra, där vi jämförde bakom- och framförbyte. Känner att vi definitivt behöver nöta mer på bakombytena. Även om Ozz inte förlorade någon tid var hon mer störd av ett dåligt bakombyte än ett dåligt framförbyte. Dvs, jag behöver träna så att jag sätter dem bättre – för då sätter hon dem bra!

Även Piraya fick köra ett par tre varv. Hon gasar på som alltid, även om det nog var lite väl tungsprunget för henne. Hon kör verkligen alltid 100% fart och fokus.

Riktigt bra träning blev det, även om det också blev mycket snack mellan hundarna. Fast jag är så sjukt social nu efter att ha vart borta i evigheter att jag bara njöt av varenda sekund av agilitysnack!

Nu ligger alla fyra nöjda här i soffan med mig efter en härlig promenad runt Bergianska. Känner mig rätt nöjd med dagen själv också. Nu skall bara alla klappar inhandlas också!

2 thoughts on “Agility i Lövstabruk

Kommentera

