Pipan versus Ozelot

20111228-154429.jpg

Efter pepp från Lotta igår tog jag tag i vår pipträning som vi inte alls fått till. Det har liksom aldrig klaffat helt och jag har mest känt mig tjatig och tafatt. Men idag så vart det skillnad. I slutet av dagens pass svarade hon för första gången på pipan!!

Det vi gjorde var att ha fåren i 25:an och bara köra kvartar runt fåren och lägga i balans. Egentligen har jag gjort så hela tiden men idag hade jag en bättre målbild, var noga att mellan varje ligg få Ozz samlad och framförallt så sitter ligger bättre generellt. Flera små bitar som plötsligt passar ihop.

Det är ju fortfarande långt kvar, men det var verkligen ett genombrott idag. Nu vet jag att hon kan 😉 (det är skillnad på att veta och v e t a)

Även Charlie gick finfint. Skönt att ha två hundar att varva med. Och de mindre rovdjuren satt utanför och övervakade.

2 thoughts on “Pipan versus Ozelot

Kommentera

