Löften

20120101-195237.jpgVisst är det en bra serie! Den är helt fenomenal, i sin enkelhet och hur väl den stämmer överens med just de löften som ges under nyår. Kanske dags att gör en förändring.

Hur ser det egentligen ut varje nyår, den där första dagen. Många menar att så som min första dag ser ut kommer att färga resten av året… eller? Kanske inte riktigt om vi vill vara ärliga mot oss själva.

I år skall jag sikta på en förändring – nu gjorde jag det i alla fall 😉 som jag hoppas kommer att utveckla mig som person:

be a splitter, not a lumper

Det vill säga jag vill undvika dessa enorma löften som är svåruppnåeliga. Istället vill jag dela upp dem och utvärdera dem efter hand.

Dessutom, efter inspiration av Petra, vill jag drömma.  Kommer definitivt sätta upp mål! Men med tanke på TED-talken jag hittade skall jag vara något mer restriktiv med hur jag basunerar ut dem. Några drömmar kommer jag dock dela med mig av.

En sådan dröm är att dela med mig av tävlingspsykologitankar under året. Julkalendern har varit enormt populär, och samtidigt varit positiv för min egen utveckling. Visst hade det varit roligt med en fortsättning? Dock inte lika frekvent – då hade jag nog gått under av stress 😉 Nej, istället när jag känner att jag har tankar att dela med mig av. Ja, det är en bra dröm.

Kom gärna med funderingar eller tips på saker att ta upp.

 

One thought on “Löften

  1. Klokt. Har sedan länge skippat nyårslöften då de tenderade att just bli som i serien 😉 Nu har jag mer som drömmar, visioner och planer. En i bloggen runt hundarna, och en mer privat som jag har uppsatt på insidan av min garderob. Och tänker mer nu när jag utfört något som kanske är lite motigt, att en gång är alltid bättre än ingen gång… Det ger mig mer pepp till att det faktiskt blir av fler ggr. Jag skulle gärna villja läsa mer om hur jag blir bra på att lyckas hålla vovvarna peppade/motiverade/fokuserade under tävling (då godis och leksaksbelöningar ej finns att tillgå mellan momenten).

Kommentera

