”Nu skall ni få le lite” eller ”visselträning”

Tumlaren behövde en genomgång, så tidigt i morse satt jag och väntade utanför bilmecken. Vad göra i ett mörkt garage utan täckning? Träna vallpipan såklart! Eva har någon gång sagt att bästa sättet att lära sig pipan är att lära sig vissla blinka lilla stjärna… vad tycks? Träffar jag några toner?

En tanke, för de insatta (och de oinsatta). Jag är medveten om att vår vänster respektive höger är tvärtemot vad de flesta brukar ha. Men. Nu är det som så att jag har lärt mig just dessa signaler och eftersom jag redan har svårt för höger och vänster i snabba situationer tänker jag inte strula till det ytterligare. Som någon vis (kvinna) sa: spelar ingen roll vad du har för signaler, så länge DU vet vad som är vad. 🙂

6 thoughts on “”Nu skall ni få le lite” eller ”visselträning”

  1. Haha, jag tror inte du vet hur Blinka lilla låter… 🙂 Men impad av visselträningen annars! Jag brukar också öva i bilen. Var hittar man standardsignaler så man vet vad man skall sikta på? Och en sak till, kan du vissla utan att hålla i pipan? jag har insett att man kommer att vilja kunna det, och det är *mycket* svårare. 😎

  2. Karin: nej… Maria P la upp en likadan filmsnutt i sin FB-logg oc hon kan utan att hålla… jag spottar än så länge bara ut min pipa 😛
    Tack Eva!

Kommentera

