Älska regnet

Vissa älskar regn mer än andra...

Läste ett inlägg av Mia om att det inte finns dåligt väder, bara dåliga kläder. Hamnade i en liknande diskussion under Ramirez-visiten eftersom vi var i Borås under dag 2 och tja… vädret i Borås är alltid som vädret är i Borås. Det regnar. Nothing more nothing less. Learn to handle it.

Bor du och tränar i Borås lär du dig att älska regnet. För mig är regn och rusk barndom och mysigt, långa ridturer på perfekt underlag: mjukt och sviktande. Det är helt enkelt inget hinder.

När jag flyttade til Linkan slog det mig ofta, Shit… det har inte regnat på… hur läge som helst. Här i Stockholm slår det mig varje år: jag har ”aldrig” regn på mina kurser! (Sist jag hade störtskur under en agilitykurs var i Lund 2010… och då har jag ändå en hel del kurser).

Ut och älska regnet! Bli blöt ända in på skinnet. Lyft huvudet och var rak i ryggen, ta emot det istället för att undvika det. När du är klar är det bara att duscha eller bada varmt, krypa ner i ett gäng filtar, mysa med en bok medan du lyssnar på regnet utanför genom ett halvöppet fönster och bara njuta. Regn är mysigt. 🙂

 

2 thoughts on “Älska regnet

Kommentera

