Stolpe ut

Piraya myser välförtjänt i mysbädden

Sovit någon timme och är fortfarande trött. Små rester från sjukdomsveckorna som gör sig påminda i form av mindre ork än tidigare. Inget konstigt med det. Till er som funderar när jag kommer i mål och samtidigt som jag belönar Piraya hostar som en besatt: det är ingen fara. 🙂 Jag kommer att hosta åtminstone ett par månader till och det har att göra med att mina luftvägar är känsligare än tidigare. Allt eftersom kommer de att läka och hostandet försvinna.

Piraya kändes trött i första klassen. Ville inte springa på ordentligt. Runt kom vi ändå, med ett hoppat kontaktfält på balansen och urkass tid. Inför andra klassen gick vi en längre promenad och lekte i skogen. Sedan var hon betydligt mer på när vi körde, men jag kunde se att hon var störd av underlaget. Igår sladdade hon inte märkvärdigt, men detta loppet var hon ute och for en hel del och frustrationsskällde också.

Min tanke är att hon idag är trött i kroppen av att ha hantera mattan så bra igår, och därför inte orkar hålla emot ordentligt i kurvorna idag. Kom runt med en fjuttig vägran efter balansen som såklart kostade en del tid. I övrigt gjorde hon en kalasfin balans och ett riktigt snyggt slalom där jag gjorde ett framförbyte en bra bit ifrån henne medan hon fortfarande jobbade för fullt. Underbara guld-fisk.

Direkt efter loppet åkte vi hem och valde att hoppa över sista klassen för dagen. Istället skall vi mysa och ta det lugnt. Det jag är mest nöjd med idag är att jag jobbat på till sista hindret trots våra fem felare tidigare i banan. Just med Piraya har jag haft lätt att ge med mig efter strul. Inte denna gång. Vi jobbade alla hinder. Hela vägen. Klick till mig.  🙂

6 thoughts on “Stolpe ut

  1. Det kan være vanskelig å holde drivet oppe på max etter en feil i banen – så gratulerer til deg som klarte det 🙂

Kommentera

