Jubileumsåret 2012

Det slog mig idag på morgonpromenaden, 2012 är ett riktigt jubileumsår! Det händer massor av roliga saker i år som bara måste firas. 2011 var för mig ett utmaningarnas år, detta verkar bli ett år med flera firanden.

För 30 år sedan, 1982, föddes jag, och för  10 år sedan, 2002, föddes min älskade Piraya. Det vill vi självklart fira med våra vänner. Funderade länge hur vi skulle få ihop det med alla, men så kom vi fram till att vi får fira det hela flera gånger om. 😀 Mailade lite och tada, den 11 juli i samband med Slottshoppets ”mellandagsfest” under agilityveckan tänkte vi fira ihop med våra kära agilityvänner – alla vi känner (både välkända och okända) är välkomna förbi och fira med oss. Tänkte bjuda på något gott för både två och fyrbenta på eftermiddagen när tävlingarna så smått börjar avsluta och sedan blir det säkert dax för alla att snygga upp sig för att framåt kvällen köra igång på Slottshoppets egen fest. Tror att det kan bli hur roligt som helst!!  Hoppas alla vi känner planerar att åka upp till Uppsala och tävla den veckan!

För 10 år sedan skapades också ett av Sveriges äldsta lag, kanske till och med det äldsta?, PapilLONE STARs, och det får vi också försöka ta och fira på något sätt. Tycker ni inte det?

För 30 år sedan gifte sig mina föräldrar. Hur skall de skall fira är frågan, men jag hoppas att det blir något romantiskt.

Hipp hipp hurra för 2012!

eller

Det finns alltid en anledning att fira!

11 thoughts on “Jubileumsåret 2012

  1. Maria: Upsala är nära så har ni möjlighet är det bara att komma förbi 🙂
    Åsa: check! 😀
    Birgitta: härligt! Ännu mer anledningar til att fira i år!!

  2. Håller med Birgitta, klart att det är ett jubileeumsår!

    Min Wilma blir 10 år! Själv blir jag också 4 gånger så gammal i höst!

    Så firas skall det!!

Kommentera

