Ett stort leende

Igår var jag ett stort leende mest hela dagen. Varför? Förmodligen bland annat för den enorma endorfin-kick jag upplevde av att ha gått och nojjat mig inför fyskollen av hundarna – som sedan gick hur bra som helst!

Var hos Anna på Hundfyren i Vällingby, som grundligt gick igenom agility-rovdjuren. Ozelot var både fräsch och fint musklad. Piraya var något stel i ett muskelfäste, men inte värre än att jag skall fokusera på det när jag masserar. I övrigt var även hon fin. Härligt!

Ingen var gladare än jag när vi åkte därifrån.

Sedan hade jag en osedvanligt rolig dag på universitetet. Jag blir helt enkelt g l a d av att sitta där: finaste rumskamraten och bästaste soffan. Kan inte bli mycket bättre! Att sedan kunna dela glädjen på ansiktsboken gör faktiskt saker och ting större, delad glädje är dubbel glädje.

Slutligen fick vi till ett grymt träningspass där alla hundar var duktiga: Pirri körde lydnad, Tigra raksträckor, Charlie jagade fot-bollen och Ozz, hon fick jobba på att läsa mina axlar.

Det gäller att suga på dessa dagar, och att betinga dem! Gårdagen är betingad av denna låt:

Ps. Nina, jag har inte glömt gung-filmen. Väntar på att få hjälp att filma den bara. 🙂

Kommentera

