Mina älskade föräldrar

Det här är ett inlägg som jag tänkt göra länge. Det har bara aldrig blivit av. På senaste tiden har jag saknat mina föräldrar väldigt mycket och det känns rätt att skriva ett inlägg till dem det år jag fyller 30 år och de varit gifta i 30 år. Har lovat mig själv att hälsa på dem (och mina syskon) mycket mer i år – familjen är viktig. 🙂

Mamma Hundviskaren

Skönhet, styrka och effektivitet är hur jag skulle beskriva min mor. Den vackraste jag vet. Jag hoppas verkligen att jag kommer att vara lika vacker som hon när jag närmar mig Tjugofyrtiofem. 😉 Nu är ju skönhet inte allt, definitivt inte. Framför allt så är min mamma världens coolaste. Det finns ingenting som skrämmer henne. Lovar, jag har försökt skrämma henne i 30 år. Går inte. Två fötter stadigt på jorden, som en äkta norrlänning. Oavsett vad så är hon alltid lugn.

Händer det något med hundarna vet hon alltid vad som är bäst. Har jag problem med livet finns hon alltid där och lyssnar på vad jag har att säga. Lyssnar utan att döma. Låter mig fatta mina beslut. Ett lugnt stöd.

En av Sveriges bästa hundmänniskor. Om det är någon som kan viska med hundar är det min mamma. Hennes lugn gör hundarna lugna och… hon bara låter dem komma i sin egen takt. Jag har ännu inte träffat en enda hund som inte älskat och litat på henne. Det gäller för övrigt alla djur. Ett sinne för djur helt enkelt.

Kreativ konstnär som behärskar alla möjliga tekniker: olja, porslin, akvarell, ristar glas etc. Och så sjukt effektiv med livet! Förså att hon fortfarande jobbar 100%, har en framgångsrik kennel OCH hinner med sitt älskade konstnärskap. Det är inspirerande! Hon ser verkligen till att leva.

Pappa Översten

Målinriktad, modig livsuppfyllare, det är min far det. Boxning, simning och hundsport är några av de idrotter han utövat. Vet definitivt var min tävlingsinstinkt kommer ifrån, och arbetsnarkomani. Hans strävan framåt är beundransvärd och han vågar alltid säga sin åsikt även om det går emot andras.

Rida är han också en fena på, och det är något jag är väldigt glad över att ha fått dela med honom under min uppväxt. Bästa pappan som i ur och skur, sol och vind, snöstorm och solsken åkte med mig till stallet under alla år vi hade häst. Ställde alltid upp, dagligen. Mer eller mindre varannan helg var vi ute och tävlade. Kommer ihåg snöstormen på väg till en hopptävling i Varberg. Vi låg stundtals 30 km/h på Rv41… vem som helst hade vänt, men inte min pappa. Har man bestämt sig för att åka, då åker man. Punkt. Envis!

Visste ni att han var en av de ledande personer som såg till att elhalsband blev förbjudet i Sverige. Det är en sak att vara stolt över!

Min käre far är 50 år äldre än jag, men ni skall inte tro att han sitter still. Åker jorden runt och pysslar fortfarande med hund och diverse föreningsliv. Även han är en sann inspirationskälla och jag siktar på att få uppleva lika mycket som han har gjort. Om det något han visat mig under mitt liv är det att det finns inga hinder. Det är bara att köra järnet. Min pappa lever livet!

För mig är båda mina föräldrar en källa till inspiration. Sanna förebilder vad gäller hur jag vill leva mitt liv.

Dessutom är de för mig förebilder hur en relation skall se ut. Under de dagar jag upplevt med dem har de varje dag talat om för varandra att de ”älskar om” (ett uttryck jag inte hört någon annan använda men som jag älskar!) och visat varandra omtanke. Självklart åskar det även hemma hos oss!! Men det viktiga har alltid varit att aldrig skiljas som ovänner.

Älskar er massor, mamma och pappa!

15 thoughts on “Mina älskade föräldrar

  1. Åh E-M vilket fantastiskt inlägg!
    Är alldeles lipig nu! Så oerhört fint av dig, du är sannerligen en person med alla goda egenskaper från både din mor och far, samlat i en person!
    Du förklarar dina föräldrar precis som jag minns dem, och precis som min bild av dig ser ut!
    🙂 🙂 🙂

  2. Vilken fantastisk kärleksförklaring. Så vacker och fin. Tänk om alla barn fick känna den kärleken från sina föräldrar – då skulle vi ha ett annat samhälle och en annan värld.

  3. Vad fint skrivet.. Sitter med tårar i ögonen. Fintårar.. Du behöver nog inte oroa dig över att inte bli lika fin som din mamma när du blir äldre.. Jösses vad lika ni är på fotot du lade upp! Det skulle kunna vara du!

  4. Vilket underbart mysigt inlägg! Det är en ynnest att ha en så fin relation till sina föräldrar 🙂 Jag gillar din mamma jättemycket, hon är så rar och snäll 🙂

  5. <3<3<3<3 Älskar om, tack för alla fina komentarer,
    GRATTIS på din 30-års dag önskar MAM o PAP.

  6. Väldigt fint skrivet, du verkar ha underbara föräldrar! Önskar alla barn i världen föräldrar som dina (och mina förstås 😉 ).

    Kram på födelsedagen!

  7. Så fint skrivet! Förstår att du är den fantastiska person du är med den uppväxten och kärleken i ryggen. Stark, trygg och framåt. Och med din mors skönhet! Inget är omöjligt för E-M 😉

  8. Ping: Föräldrakärlek – Team Propiraya

Kommentera

