Lärdomarnas dag

Idag har jag lärt mig att om en flicka (pojke?) i nöd låter för kompetent får denne ingen hjälp… och att jag uppenbarligen ser för intelligent ut för att få hjälp – därom tvista de lärde. Allt handlar om en takbox på Mijas bil som skulle förflyttas till min bil. Det var tur att Mija var med, annars hade jag väl fått stå där med tången och 5-56:an själv när alla gängor hoppade ur plastmuttrarna så att byglarna inte kunde komma ut ur sina hål… oops, lät jag för kompetent där. 😉

Fick även till ett mediokert träningspass. Känslan var helt ärligt sådär. Inte dåligt pass, men… små handlingsdetaljer som jag verkligen behöver jobba med som jag inte lagt märke till tidigare när jag fokuserat på helheten och Ozz. Vet hur jag skall jobba med dem och jag har en plan. Det känns bra.

Ozz. Ja hon var lika härlig att köra som alltid och gör precis det jag ber henne om. Min älskade alien.

Imorgon far vi norröver! Wee… 😀

 

3 thoughts on “Lärdomarnas dag

  1. Tycker du låter helt normalt kompetent:-) Dock jag håller med Mija om att ska man ha hjälp av killar så ska man slå på bimbo hjärnan för en stund. Den otroliga egenskapen som gör att jag har Viktoria Silverstedt som idol;-)

    Föresten jag har lyckats plocka upp skidorna som du skulle låna, hojta till när du vill ha dem och kanske en lektion också. Tog med både långfärds och skejtingskidor samt ett par 37:or samt ett par små 40:or i skor, så du skulle kunna börja med det ena och sedan testa det andra också.

  2. Wohoo! Jag åker till Lule imorgon men kommer förbi på tisdag om du är hemma då. Tar gärna en tur ihop när du kan!! Wee!!! 😀

Kommentera

