Satsar på känslan i norr

20120218-205304.jpg

Två riktigt bra lopp och två mindre bra för rovdjuren och mig. Tre disk och en 10 felare. Bra då att Mija och Rasken höll fanan högt och vann ett lopp – grattis!

Båda rovdjurens första lopp var sådana med grym känsla. Ozz gjorde mycket riktigt fint – finns film på YT, som jag skall ladda om när vi kommer hem – och det kändes bra i mål trots vår ”disk”. Pirayas lopp blev tyvärr inte filmat, men vi var ett!

Ozz andra lopp var inte alls lika bra, men ändå helt ok. Däremot, i sista loppet med Piraya var jag helt väck! Vände åt fel håll, sprang in i hinder och var allmänt kaotisk. Piraya orkade med mig fram till slutet sedan sprack det. Får skärpa mig imorgon och hinna med min siesta ordentligt – första tävlingen på länge som jag inte somnat i bilen. Behöver min siesta. 🙂

Idag har vi även upplevt snörök för första gången! Dimma släng dig iväggen, snörök är f-n verkligen livsfarligt. Just nu river snöstormen utanför. Tur att vi har världens mysigaste stuga och att umgänget är bästa möjliga 🙂

One thought on “Satsar på känslan i norr

  1. Hej! Har du några tips på hur man kan få sin hund att ta platta tunneln? Har en liten hund som sprungit platta tunneln ca 5 gånger och helt plötsligt så slutade hon. Nu springer hon in och står o väntar på att man ska lyfta istället. Har prövat träna med platta tunneln på klubben och har prövat hemma med en hemgjord platt tunnel (1m tunnel + skynke/lakan) som är mkt lättare än den på klubben. Men hon stannar ändå. Mvh Therese

Kommentera

