Ingen kan göra allt men alla kan göra något!

För ett par månader sedan ringde Madde mig och frågade: Vill ni vara med och visa upp fartfylld och glädjerik agility för en god saks skull när ni kommer ner i påsk? Självklart!, svarade jag innan jag ens visste vad det handlade om – en tanke från Madde och hennes familj bara måste vara fin. När sedan Madde berättade vad de tänkt blev det än mer självklart. Vi vill självklart vara med och göra en skillnad!

Madde berättar på SVAKs hemsida:

Ingen kan göra allt men alla kan göra något!

Orden snurrade i mitt huvud när jag körde hem från jobbet. Den dagen hade en kollega sålt ”änglar” till förmån för cancersjuka barn och det träffade mig rakt i hjärtat. Flera personer i vår omgivning hade drabbats hårt av cancer och som många andra känner man sig maktlös. Jag måste göra NÅGOT!

Så föddes idén om en lokal hunduppvisning för att samla in pengar till Barncancerföreningen. Uppslutningen ifrån mina vänner inom hundvärlden var nästan överväldigande – det här ville alla ställa upp gratis för!

Annandag Påsk, den 9 april, kl 12 hålls uppvisningen Hunden – Människans Bästa Vän på Åsumsgården i Sjöbo.

 
Inne i ridhuset kommer det att bjudas på fartfylld Agility, Discdog (tricks med frisbee), vallning av får, spännande skyddsarbete av polishundar och Freestyle i världsklass! Utanför ridhuset finns ytterligare aktiviteter som ponnyridning, spannkörning, ansiktsmålning, lotteri, korvgrillning och mycket mer.

Det blir en härlig familjedag tillsammans med våra bästa vänner, hundarna, och varenda krona från dagen går oavkortat till Barncancerföreningen Södra! Har ni inte möjlighet att komma men ändå vill stödja eventet kan ni sätta in pengar på Barncancerföreningen Södras bankgiro 900-3302 och skriva Hunden – Människans Bästa Vän – Sjöbo på talongen.
Mer information om eventet och alla förberedelser hittar ni på facebook. Sök på Hunduppvisning Åsumsgården.
Varmt välkomna att dela denna dag tillsammans med oss!

Jag har flera vänner som har drabbats av cancer, denna fruktansvärda sjukdom. En av dessa vänner är vår kära och vackra lagkamrat Jessica som nu startat en blogg för att dela med sig av sitt liv och sina tankar. Stor kram till dig Jessica!

Maktlösheten har alltid legat över mig när jag pratat med mina vänner och funderingarna har varit många, men alltid mynnat ut till en enda fråga: vad kan jag göra? Att nu få ta del av denna dag och detta fantastiska initiativ känns helt självklart och jag fylls av värme av vad vi hoppas att denna dag kommer att ge dessa barn; både i form av bidrag men också i form av en upplevelse i hundens och glädjens tecken.

Precis som Madde skriver här ovan är du som har vägarna förbi varmt välkommen. Evenemanget kommer att äga rum bara ett stenkast från Gåsahoppet, dagen efter tävlingarna genomförts.

Det vore fantastiskt roligt om just Du kom förbi!

Ingen kan göra allt men alla kan göra något!

2 thoughts on “Ingen kan göra allt men alla kan göra något!

Kommentera

