Yoga och nacksmärta

Sedan jag börjat med yoga har jag fått en trött och ibland smärtande nacke. I början tänkte jag att det hade med att jag tittade på läraren hela tiden, men upptäckte att jag även fick ont hemma när jag var ensam.

Efter att ha frågat Em om detta bollade hon frågan vidare till Petra som nu kört igång en bloggserie om just hur du kan undvika skador vid yogautövande. Fantastiskt bra! Tanken är också att gå på en ”riktig” yogaklass och verkligen lära mig vad och hur kroppen skall spännas och sträckas. Jag är ju en tävlingsdjävul och kan ibland bli lite för inriktad på att nå längst istället för spänna/nå rätt…

Nu skall jag bara tillfriskna från en smärre förkylning som satt sig i halsen på mig. Förmodligen kommer jag att dras med en del infektioner en tid fram över, till följd av höstens kikhosta. Men med vår i luften är jag snart frisk.

2 thoughts on “Yoga och nacksmärta

Kommentera

