Bästa naturreservatet i Sverige

20120225-072611.jpg

Fick aldrig tillfälle att besöka en av Sveriges vackraste platser förra året: Stendörrarnas naturreservat utanför Nyköping. Men denna dag tog vi oss tid. Fantastiska plats!

Om jag skall välja ett reservat jag verkligen tycker ni skall besöka när ni är ute och reser genom Sverige, så är det Stendörrarnas – mitt absoluta favoritreservat. Lätt att hitta – skyltat från E4:an, en omväg på totalt 4 mil – dvs ingenting, fina promenadrundor på små öar med broar och helt fantastisk natur.

Ta chansen när ni passerar nästa gång.

20120225-073313.jpg

7 thoughts on “Bästa naturreservatet i Sverige

  1. ja, där är verkligen fint! där har jag varit också.. men det är väldigt mycket folk på sommaren, och alger! vet inte om algerna är farliga, vet du? så jag tänker att lite utanför säsong är det nog bäst.. men otroligt vackert!

  2. Varje gång jag varit där har varit off-season på våren, så jag har alltid varit där ensam – eller i sällskap med en vän. Ingen aning vad gäller algerna, har aldrig varit alger där när jag varit där…

  3. Super Emma!! Ta första parkeringen och gå slingan på andra sidan vägen. Den var jättefin igår. Ha en supermysig runda 🙂

Kommentera

