Livet är en fest

20120229-160350.jpg

Sitter kvar i hagen och bloggar innan jag beger mig hemåt för att jobba mina sista timmar. Solen värmer, vallhundarna har gått bra och de små rovdjuren har det också ganska skönt trots att de inte får valla – fåren ser dock skeptiska ut, som om de sa: bah, det där är väl ingen konst.

Vi njuter allt vi kan!

Ozz fokuserade på delningar idag. Inte alls lika lätt som senast (för tre veckor sedan). Kändes som att fåren fattat grejen och bara rann förbi mig. Men så snart jag fick fåren att inte rinna förbi fick vi till två grupper av dem ett par gånger.

Det jag är mest nöjd med är att Ozz släpper grupperna jättefint, dvs full fokus på den grupp jag pekar på. Sista delningen stannade de båda fårskockarna en 40meter ifrån varandra. Utan att egentligen veta om det är rätt testade jag att trycka lite åt vartannat håll. Först fick hon trycka ena gruppen en bit. Lade henne. Bad henne vända sig om. Sedan trycka andra gruppen en bit. Så höll vi på. Vettigt? Look back? Hon fixade det prima varje gång och släppte fullständigt gruppen hon nyss jobbat med och fokuserade på nya gruppen. Bästa djungelkatten!

Charlie fokuserade på fösningar och gjorde även han ett fint jobb. Han har blivit så… vet inte om modig är rätt ord, mer säker. Självsäker helt enkelt. Som en liten maskin går han bakom dem och bara jobbar på. Snyggingen!

One thought on “Livet är en fest

Kommentera

