Vallaskogen och Ullstämmaskogen

20120303-200449.jpg

Igår när jag satt och planerade min lördag insåg jag att jag förra året missat flera fina reservat i Linköping. Ett reservat ligger riktigt stadsnära dessutom: Vallaskogens naturreservat. Direkt när jag anlände fick jag fatt på Linda och Inka som hakade på in i skogen en sväng. Tyvärr hittade vi ingen skylt, men vi kan inte få allt. Skönt att promenixa och sträcka på benen efter att ha kört ett par timmar.

Efter första klassen (återkommer snart med resultatinlägg) fick vi med oss Lena och Lycka till Ullstämmaskogen, som ligger intill brukshundklubben. Där gick vi en längre runda – perfekt tidsfördriv istället för att sitta och ha tråkigt i bilen.

Eller, tråkigt och tråkigt. Köpte varsitt märgben till hundarna att gnaga på mellan klasserna, så bilen är inte en helt tråkig plats. Vissa rovdjur har tur dem.

Kommentera

