Bikten

20120324-165511.jpg

Bea frågade mig i fredags vad våra mål för helgen var. Mitt ena mål var: diska agility tvåan på lördagen genom att belöna ett av kontaktfälten. Vad hände?

Stoppar Ozz som planerat både före och efter balansen. Stoppar henne lika planerat före och efter gungan, men… belönar inte gungan som var mitt mål!

Kommer i mål, förvisso nollade, men det var inte min plan. Jag kan heller inte skylla på tävlingsdjävulen eftersom många nollade och jag visste att ett lopp med flera stop inte skulle ge en tid som räckte till pinne.

Nåväl, efter påpepp och stöttning (tack) från flera håll så Ja, jag är nöjd. Ozz kändes oerhört fin, smidig och säker. Jag höll mig åtminstone till 80% av planen. Och en nolla är alltid en nolla.

Innan någon grattar till uppflyttning så kan jag berätta att det inte blev någon pinne. 10% får pinne och vi var åtta som startade. 😉 stort grattis till Fanny som gjort två kanonlopp med Squid idag.

Kommentera

