Sista ridhusträningen

Igårkväll åkte vi, som jag skrev igår, raka vägen till ridhuset för årets sista inomhusträning. Emma med Borat och jag med mina rovdjur körde ihop med Mari och hennes taxfröknar. Smallträning på schemat.

Ärligt, jag var aptrött. Helt seg. Kändes som att jag vinglade runt första varvet, där vi fick problem på precis de ställen jag trodde vi skulle få. Andra varvet gjorde jag ett uppryck och det kändes helt OK. Fokus i helgen!

Tigra & Ozz fick leka med slalom och säcken.

Tanken med banan var starten från helgen, då svängen från platten blev dålig för många hundar (ser nu att vinkeln mellan 2 och 3 är något snäll på bilden, den skall vara närmare 90°), och att inte hoppa upp på tunneltaket. 😉 Dessutom lånade jag idéer från Bob Griffins banor, eftersom vi skall på WAO, Belgien, och tävla i maj. Dax att lägga fokus på utvalda delar.

Fick inspiration av både Emma och Mari, så nu skall det slipas på detaljer framöver. På tisdag åker hindren ut, hurra! Synd bara att vi är borta hela påsk…

 

5 thoughts on “Sista ridhusträningen

  1. Ping: Vi hade bara lite kommunikativa utmaningar just nu, bakfickan och jag. « HumleSpunk

  2. (Idag provade vi den, riktigt rolig att handla – framför allt 6-13. Tunnelingången på 15 fick vi prata en del om, Spunk tog både andra tunnelingången och 7:an (som jag ställde lite för nära tror jag nu när jag jämför med ritningen igen) så fort jag var bara liite sen… Tack för tipset, vi hade mycket roligt med den här banan 🙂 )

Kommentera

