Tack till Kumla BK

20120401-185456.jpg

Vet ni, idag är en dag då jag känt mig fullkomligt utvilad och fortfarande känner mig utvilad. Och det är tack vare Kumla BK.

I fredagskväll kände jag ”Jag orkar inte. Jag vill sova. Men… vi har ju lag imorgon… bara att bita ihop” Sagt och gjort, steg upp vid 4.30, rastade & åt och hämtade sedan Emma & Borat. Väl i Kumla och när tävlandet kommit igång var det hur roligt som helst, som alltid. Tävlingarna flöt på alldeles ypperligt och vi var därifrån redan kl.17 – märk väl, då hade vi kört fyra lopp.

På kvällen var hela laget trött, så efter sushi-intag slocknade vi redan vid 21. Jag vaknade sedan helt utsövd vid 5.30, men låg kvar och gottade mig med hundarna till 6.50. Sedan var det full rulle fram till kl.13.30 då tävlandet var färdigt för vår del – citerar Fanny ”hundarna har kört april, april med mig idag”, dvs inga resultat, men många fina detaljer.

Wow! Vilken tävlingshelg och vilka arrangörer – fullt utvilad tack vare att de såg till att hålla schemat tight och det har verkligen flytit på – varenda ögonblick. Stort Tack till Kumla BK.

Väl hemma, sådär kl.16, åkte vi raka vägen till fårhagen och vallade. Det gäller att träna intensivt nu inför skåneresan, så att Madde får se att vi faktiskt tagit till oss det hon lärde oss i somras.

Kontentan är att efter denna helg känner jag mig betydligt piggare än innan helgen. Vilket är en väldigt skön känsla.

2 thoughts on “Tack till Kumla BK

  1. ;o)

    Det där med första april har jag tydligen lite svårt att fatta… men skönt att veta att det var därför det gick så dåligt idag. Tror nog att mina fyrfota skulle uttrycka sig annorlunda; Matte med oss skämta aprillo!

  2. Just ja, tror alla på Kumla BK hälsar och tackar för berömmet. Bra och trevliga tävlande underlättar ju också.

Kommentera

