Idag är vi sjukt starka

Ozelots blick säger allt. Idag är vi laddade, vi är på tårna och jag är grymt glad för den känslan.

Igår var jag så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna när jag kom hem. När klockan slog elva fanns det inte en chans att jag skulle kunna hålla mig vaken en minut längre, sängen direkt. Idag vaknande jag fullkomligt utvilad 7.30, snabbrastade hundarna och sedan körde vi igång.

Kollade in FB och såg att Stockholms lagtävling snöat inne, shit vad glad jag var över att vi aldrig anmälde PapilLONE’s STARS dit. Nu kunde vi njuta av snödagen istället för att våndas.

Efter en intensiv hushållsförmiddag vilade vi en halvtimme vid lunch och tog sedan de större rovdjuren och körde ett styrkepass á la ben i Stora Skuggan. Uppvärmningen blev något hårdare än vanligt tack vare slasken som fick oss att höja knäna ytterligare – som att springa i ett vattenbryn, fast något kallare när vattnet sipprade in mellan tårna. Men vad sjutton, snart värmdes vattnet upp – lite som en våtdräkt – och så var det inte så farligt längre. Värre var det för knäna… kör utfall med regeln ”nudda marken med knäet”, vilket i det här fallet blev regeln ”doppa knäet i slasken” istället. Same same, different name. 😉 (kolla knänas blötfläckar på bilden).

Klockan är bara 16 och vi har hela kvällen framför oss. Underbara lediga lördag.

One thought on “Idag är vi sjukt starka

Kommentera

