Skön söndag

Fullkomligt fantastisk söndag, och ännu inte färdig. Just nu gräddas en kärleksmums á la Jossan i ugnen och sedan vankas det film.

Vi åkte till fåren efter en sen frukost, och drillade fösningar och delningar. Båda hundarna gick grymt bra, samlade och lyhörda. Testade att jobba Ozz på avstånd och hon hade hela tiden ett öra åt mitt håll – wohoo. Vilket får mig att  tänka på att jag borde ta mig i kragen och blogga om påskhelgen… vi fick många aha-upplevelser där i ridhuset med Madde och Amanda.

Ja, förutom bra träning sken solen och värmde så pass att vi fick slänga av oss jackorna. Njutning.

På väg hem passade vi på att städa bilen – vilket verkligen behövdes efter X antal veckor av tävlande. Det blir inte att jag städar under veckorna, och bilen ser ut därefter. Men nu ser det bra ut igen. Skönt. Nystädad lägenhet och nystädad bil – verkligen en grymt effektiv helg.

Skulle egentligen velat byta däck, men med tanke på att det vankas minusgrader och snö i veckan låter jag dubbarna sitta på en vecka till.

Over and out!

Kommentera

