Våga Löpa Långsam

20120501-093038.jpg

Igår satt jag och planerade kommande fem veckors träning – vår träningsdagbok sträcker sig i fem veckors intervall – och planerade då aktivt in ”Våga Löpa Långsamt-pass”(VLL) inspirerad av Em.

Vi, hundarna och jag, taggar varandra så pass mycket att våra längre pass blir på tok för snabba för mig och resulterar i att jag tar slut. Det skall bli ändring på det nu.

Just nu går vi av efter ett skönt VLL-pass på 7km (plus två plankor) och jag vågade ta det lugnt och strunta i klockan. Istället för att tänka ”I’m the machine” tänkte jag nordsvensk; nu maler vi. Skönt!

6 thoughts on “Våga Löpa Långsam

  1. låter nice 🙂
    men EM jag vet inte hur jag ska få Zoro sugen på att dra när han inte jagar något/någon…. alltså när vi bara springer ensamma i skogen tex.
    några tips?
    har provat med att lämna leksaken en bit ifrån (så att han inte ser den men vet att något finns där) men han blir inte så jätte motiverad före han SER det han vill ha….
    Tror starkt på att vi måste träna med MÅNGA andra hundar med 30 sek starter för att han ska veta att han alltid jagar någon även fast han kört förbi en hund. grejen är att jag tror inte det kommer hjälpa när vi sedan själva är ute och joggar… (?) jag vill ju inte bara jogga för tävlingarnas skull utan för att kunna ha det som vardags motion 🙂

  2. Vet du Maja, jag tror precis som du att vi behöver en träning ihop där vi kör intervaller och kör om varandra. Skall vi försöka ge det en chans till och försöka få ihop ett gäng?

    När jag är ute och springer – just nu – så tränar jag främst mig själv, kan jag springa snabbt kommer även Ozz springa fortare, dvs just nu drar inte hon mig utan springer lös. Sedan kör jag pass enkom för att hon skall få dra. Vet att Marlene när hon tränar köper en kätting och sätter på hunden, så att de hela tiden har lite motstånd. Visst har du kontakt med henne? Kan du inte höra hur tung en kätting till Zoro skall vara?

  3. sv; ja, värt ett försök!! 🙂 så många som möjligt! 🙂 bilda någon form av ”inbjudan” på fb och så kan vi komma överenns om dag/tid när de flesta kan? 🙂
    tillåter du kiss/nos stopp när Ozz springer lös. Blir svårt att få zoro att springa lös utan dessa stopp 😛
    kätting kanske skulle vara något 🙂 ska höra med henne 🙂

Kommentera

