Grym kväll

Riktigt grym eftermiddag och kväll. Åkte till Igelbäcken och körde veckans intervallpass upp och ned för backen vid SoSu innan min 30-hinderskurs. Ni som har varit vid Backen vet vad jag talar om, det brann i benen. Bokstavligen. Hundarna var självklart (selvføgelig) med, och det är verkligen avundsvärt hur de drar förbi en lika glatt varenda varv och du kan se hur de jublar: ”Wohoo! Ett varv till! Ett varv till!” Efteråt simdebuterade vallhundarna – känns som att de förtjänade det, och mindre rovdjuren svalkade tassarna.

Under stretchen ringde Sandra och meddelade att även hon var på klubben, så vi möttes upp på banan. Hon visade oss vad de hade tränat på, och jag kunde inte låta bli… så Ozz och jag körde en sväng (med betoning på en, vi hade ju faktiskt redan sprungit). Gick strålande, phew… Sedan diskuterade vi handling. Kul! Oftare?

Sedan kom kursgänget som drillades hårt(?) tills solen gick ner. Grymt gäng! Nu sängen… zzz…

4 thoughts on “Grym kväll

  1. Ja, det hade varit superkul att åka till Norge 🙂 Har ju precis varit i Hell, och… ja, Norge är fint.

    Vet du, jag skall försöka få til gungfilmen i helgen! Nu är det ju bra på alla sätt! Återkomer.

  2. Jättekul och lärorikt att gå kurs för dig. Fast jag går kursen utan hund lär jag mig mkt. // Maria

Kommentera

